article-spots
article-carousel-spots
programs
Історії

Марія Маркман: Дизайнер — це комунікатор із творчим підходом до вирішення задач

23 бер 2021

В минулому професійна перекладачка японської мови, яка ввібрала східну естетику за час життя в Осаці та Токіо, вона провела багато років у сонячній Іспанії, беручи участь в реставраційному проєкті, а потім обрала навчання в дизайн-лабораторії EPAM University і стверджує, що знайшла справу свого життя. Історія професійного розвитку Марії Маркман могла б стати чудовим посібником з вміння ніколи не здаватися, вірити у власні сили та йти за мрією крізь країни та континенти.

Особистим прикладом вона довела, що ніколи не пізно кардинально змінити своє життя: від опанування нової професії до зміни місця проживання. Про те, як любов до прекрасного, «прокачані» комунікативні навички та володіння кількома іноземними мовами об’єдналися у професії дизайнера, розповідає Марія Маркман, Associate Experience Designer, EPAM. 

Схід-Захід  

Я захопилася японською культурою ще в школі, тому й обрала факультет східних мов Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка. На п’ятому курсі я виграла грант від посольства і продовжила навчання в Японії. Як і багато інших студентів, я жила у місцевій родині, і це дало мені можливість глибше вивчити культуру цієї країни та унікальний менталітет її мешканців. Весь час перебування там мене не полишало відчуття того, що я потрапила у паралельну реальність. В японській культурі особливим чином поєднується вміння неквапно насолоджуватися красою природи, ловити прекрасні моменти швидкоплинного життя — назвемо це трендовим терміном «уповільнюватися» — з неймовірною працездатністю та швидкістю прогресу. Японія — дуже високотехнологічна країна, деякі з рішень, які там широко використовувалися, з’явилися на європейському континенті лише через десять років.  

Життя в Японії збагатило мене в естетичному плані — я займалася мистецтвом ікебани, каліграфією. Можливо, саме це й стало відправною точкою мого подальшого професійного шляху. Значну роль зіграло також вивчення японської мови — вона складна і потребує постійної практики, наполегливості у вивченні, посидючості. Ці якості важливі й для ефективного розвитку в ІТ сфері.  

На цьому мій інтернаціональний досвід не закінчився. Через деякий час я на кілька років переїхала до Іспанії, де брала участь в роботі над реставраційним проєктом, співпрацюючи з професійними дизайнерами інтер’єру й архітекторами. Тоді я почала самостійно вивчати графічні редактори, вони дають широке поле для творчої реалізації. Цей етап життя навчив мене не боятися відкривати нові сфери діяльності, я зрозуміла, що ніколи не пізно вчитися і знаходити для себе щось нове та цікаве.  

На крок ближче до мрії 

Після повернення до Києва, я вирішила продовжити розвиток у дизайні: пройшла навчання в Школі візуальних комунікацій та школі дизайну Projector. Тут на вустах були імена досвідчених професіоналів, які співпрацюють з ЕРАМ — Павла Білощука, Алли Одеяненко, Ірини Шкаровської, вчитися в них — мрія багатьох. Крім того ЕРАМ — це чудовий майданчик для професійного зростання в галузі Experience Design, компанія, в якій функціонує сильна спільнота дизайнерів.  

Дізнавшись про набір до дизайн лабораторії ЕРАМ University, я подала заявку, але навіть не дивлячись на попередню освіту, мені не вдалося пройти конкурсний відбір. Однак, під час співбесіди спеціалісти команди EPAM University звернули увагу на мої навички і запропонували співпрацю в рамках окремих проєктів як visual designer. А моя мрія почала втілюватися лише через рік. Вдосконаливши необхідні навички на практиці, я все ж увійшла до числа студентів EPAM University. 

Офлайн, онлайн та системний підхід  

Впродовж трьох місяців у лабораторії я прожила ціле «маленьке життя». Це був період навчання нон-стоп і напруженої роботи над систематизацією знань. Незважаючи на те, що приблизно через тиждееь після старту навчання нам довелося повністю перейти у формат онлайн, якість знань від цього не постраждала.  

Ми працювали у невеликих групах з 3-4 осіб і постійно були на зв’язку з лекторами, менторами та іншими студентами. Спостерігаючи за одногрупниками з більшим досвідом у дизайні, ніж у мене, я помітила, що навіть в них є певні прогалини. Це неминуче, коли ти шукаєш деякі рішення самостійно. Тепер я знаю, що лише системний підхід до вивчення матеріалу дає гарантію отримання повноцінних структурованих знань.  

Прагенння не відставати від команди було для мене потужним стимулом, який допоміг не зійти з дистанціїї на півдорозі. Результатом стали саме ті грунтовні знання, яких мені не вистачало, і професія, від якої я отримую непідробне задоволення.  

Рекомендації майбутнім слухачам Design Boost в EPAM University: 

  • налаштуватися на серйозну роботу, якщо ви прагнете досягти бажаних результатів. 
  • опанувати графічні редактори, в першу чергу Figma та Sketch. Мати навички прототипування і власне портфоліо.  
  • прокачувати навички презентації та вміти аргументовано захищати свої дизайн-рішення 
  • вдосконалювати навички комунікації, так звані soft skills. Бути готовим до того, що левову частку роботи experience designer становить спілкування, як із замовником, так і в команді.  
  • серйозно поставитися до рівня володіння іноземною мовою. Найчастіше спілкування з клієнтом відбувається англійською. Таке ж правило діє й для мультинаціональних команд.  
  • розширювати кругозір: це допомагає нестандартно підходити до вирішення задач.