article-spots
article-carousel-spots
programs
Soft skills

Як спілкуватися і взаємодіяти ефективно

22 лист 2023

Наша серія відео Soft Skills Talks знову в ефірі, і цього разу ми говоримо про мистецтво ефективного спілкування та взаємодії. Наживо на YouTube, Катерина Метельська, Senior Talent Development Specialist і Юлія Меладзе, Scrum Master, поділилися порадами як покращити комунікативні навички і працювати з мультикультурною командою. Ось десять ключових тез із розмови Катерини і Юлії: 

  •  Для ефективного ділового спілкування потрібно мати як вербальні, так і невербальні комунікативні навички: вміти чітко висловлюватися, обмінюватися ідеями, ділитися інформацією, вести переговори та вирішувати конфлікти. 
  • Використовуйте активне слухання, щоб покращити свої навички спілкування: перефразовуйте, уточнюйте, узагальнюйте головні думки і спілкуйтесь емпатично.  
  • Щоб досягти успіху в активному слуханні, розширюйте свій словниковий запас для кращого перефразовування, навчіться ефективно роз'яснювати, ставити запитання, визначати важливі моменти розмови і підбивати підсумки, а також виражати емпатію, запам’ятайте заохочувальні фрази і використовуйте невербальні сигнали. 
  • Для розбудови довіри намагайтесь спілкуватися з колегами поза роботою, практикуйтеся розпочинати і підтримувати розмови на довільні теми, уникайте осудливого ставлення, висловлюйтеся чітко і з’ясовуйте незрозумілі моменти.  
  •  Якщо у вас коли-небудь виникнуть розбіжності в думках із ким-небудь, ставлячи запитання, ви зможете перетворити суперечку на здорову дискусію. Продуктивна комунікація передбачає здатність звертатися за додатковими роз'ясненнями. 
  • Одна з найефективніших стратегій вирішення конфліктів — уникати упередженого ставлення. Спробуйте подивитися на ситуацію з погляду іншої людини, і ви помітите, що вам стане легше знайти взаємовигідне рішення. 
  • Дуже важливо розвивати навички емпатії, щоб підвищити стресостійкість і краще давати собі раду в напружених ситуаціях. Емпатія, як компонент емоційного інтелекту, може бути корисним засобом для подолання стресових обставин. 
  • Якщо ви опинитеся у токсичному середовищі, у пригоді стануть техніки ненасильницького спілкування. Замість того, щоб негативно реагувати на агресивні випади, спробуйте подумки перетворити їх на більш позитивні та ввічливі висловлювання. 
  • Ми все більше переходимо до віддаленої роботи та цифрового спілкування, тож важливо пам'ятати, що просити когось повторити цілком нормально. Без вагань звертайтеся за роз'ясненнями, коли це необхідно, оскільки це допоможе уникнути непорозумінь і забезпечить точність комунікації. 
  • Щоб завершувати розмову на професійному рівні, плануйте зустрічі заздалегідь, встановлюйте часові рамки та підсумовуйте ключові моменти після обговорення. Не забувайте подякувати співрозмовнику. 


Дивіться повну версію нашого стриму, щоб дізнатися більше про унікальні нюанси комунікативних навичок. Також слідкуйте за нашими найближчими онлайн-подіями і далі вдосконалюйте свої soft skills!