900 000 000 зареєстрованих користувачів, 59 000 000 компаній, 8 нових наймів щохвилини. Це все про LinkedIn, найбільшу (та ймовірно найефективнішу) професійну соціальну мережу в світі. Чимало рекрутерів саме тут шукають ІТ-спеціалістів, від початківців до менеджерів і директорів.
Як заповнити свій профіль так, щоб вас знаходили; як ефективно розповісти про себе потенційним роботодавцям; як розвивати власний бренд та встановити корисні бізнес-зв’язки – цими та іншими лайфхаками з розвитку LinkedIn-профілю ділиться Єгор Божок, експерт з навчальних програм EPAM University.
Перші кроки на платформі
Якщо ви активно шукаєте нові кар’єрні можливості, вам потрібно зацікавити рекрутерів ще на етапі попереднього перегляду вашої сторінки. Тому:
- Максимально заповнюйте свій профіль. Для досягнення найвищого рівня (All-Star) потрібно заповнити 7 розділів з інформацією. А зусилля винагороджуються – кандидати рівня All-Star мають в 40 разів вищі шанси отримати роботу порівняно з користувачами початкового та середнього рівнів.
- Приділіть увагу фото – це ваша візитка. Портретне фото має бути свіжим та залишати приємне враження. Підказка: ви можете скористатися ресурсом photofeeler.com, на якому користувачі можуть допомогти вам обрати найкраще фото з кількох варіантів.
- Підбирайте фонову обкладинку (background) згідно з вашим напрямом, поточною роботою або компетенцією.
- У короткому описі уникайте внутрішніх назв ваших посад та ролей, не зрозумілих назагал. Натомість додайте до опису релевантні ключові слова, які ймовірно будуть використовувати рекрутери для пошуку кандидатів у вашій галузі.
Нетворкінг та розвиток сторінки LinkedIn
Так-так, просто заповнити профіль і сидіти-чекати з моря погоди не вийде. Це ж соціальна мережа, вона передбачає взаємодію!
- Перш за все, визначте свою мету: якщо ви хочете використовувати LinkedIn для пошуку роботи (нині або в майбутньому) – встановлюйте контакти з рекрутерами або особами, які займаються пошуком співробітників.
- Прагніть встановити не менше 500 контактів. Водночас розвивайте мережу з урахуванням вашої основної мети та додавайте переважно релевантних спеціалістів.
- Ви можете відправляти не більше 100 запитів на тиждень. Ліміт обнуляється щоп’ятниці. Зважайте на те, що не всі запити будуть прийняті. Отже, на розвиток мережі контактів закладайте не менше 3-4 місяців.
- Доповнюйте запити на встановлення контакту персоналізованими супровідними повідомленнями (до 300 символів).
- Видаляйте запити, які залишаються без відповіді протягом 2-3 тижнів, аби алгоритм платформи на запідозрив вас у спамі.
- Будьте проактивними у зборі рекомендацій. Якщо у вас немає досвіду роботи, попросіть вашого ментора або куратора студентських проєктів залишити відгук про вашу роботу. Гарна новина: фідбек не з’являється у профілі автоматично – користувач має змогу спершу прочитати та затвердити його.
Активний пошук роботи в LinkedIn
Перші кроки на платформі зробили, мережу контактів розширили. А що ж варто зробити для ефективного пошуку роботи?
- Відкрийте свій профіль для перегляду рекрутерами: натисніть кнопку «Відкритий» на головній сторінці та оберіть опцію «Пошук нової роботи».
- Якщо ви відправляєте особисте повідомлення рекрутерам, спростіть їм роботу та надайте максимум інформації про себе в одному меседжі. Підготуйте короткий опис своїх навичок і прикріпіть CV у pdf форматі.
- Вказуйте лише релевантні навички та досвід для позиції, яку ви шукаєте. Пам’ятайте, LinkedIn дає можливість «закріпити» 3 ключові навички. Попросіть колишніх колег зі списку контактів підтвердити їх.
- Додавайте курси та тренінги поступово – це підтвердить те, що ви постійно розвиваєтесь та вдосконалюєтесь. Цінність навчання – у тому, щоб чогось навчитися, а не в отриманні сертифікату.
- Звертайте увагу на звіти LinkedIn, в яких містяться ключові слова, за якими було знайдено ваш профіль, так ви зможете проаналізувати та вдосконалити свою сторінку.
І пам'ятайте, що профіль у LinkedIn неможливо заповнити раз і назавжди. Над ним треба постійно працювати, доповнюючи актуальними оновленнями та розвиваючи мережу контактів.