article-spots
article-carousel-spots
programs
Новини

Design University Program: настільки круто, що можна переїхати з Норвегії

7 лист 2019

Наскільки сильним може бути прагнення до нових знань? Таким, що спонукає повернутися до Києва з Норвегії, приєднуватися до занять з Ісландії, щотижня долати понад півтисячі кілометрів, приїжджаючи на навчання зі Львова та Одеси. Все це про Design Boost Marathon, трьохмісячну літню лабораторію UX-дизайнерів, перший випуск з якої відбувся у вересні. Кількість бажаючих опанувати креативну IT- професію перевершила навіть очікування організаторів курсів, тому на наступний, 2020 рік, запланований черговий набір до дизайн-лабораторії. Найуспішніші цьогорічні випускники вже розпочали кар’єру в ЕРАМ.

«Мій шлях в дизайн розпочався після майже 9 років роботи в зовсім іншій сфері, - розповідає Руслана Лебедєва, в минулому перекладач та культуролог. – Перед тим, як розпочати навчання в лабораторії ЕРАМ, я понад рік самостійно опановувала основи графічного дизайну, прослуховувала курси на Udemy та Coursera, практикувалась на фріланс-проектах. Але дізнавшись більше саме про UX-дизайн, зрозуміла – моє! Це не тільки розробка віжуалів, ця спеціалізація передбачає поєднання аналітики, креативу та спілкування. А під час навчання в лабораторії ЕРАМ, зрозуміла, що за рівнем інтенсивності самоосвіта значно програє курсам, програми яких підготовані професіоналами-практиками. Крім того, наші викладачі та ментори були дуже комунікабельними та відкритими до спілкування, до них завжди можна було звернутися із запитаннями або отримати відгук щодо виконаного завдання». 

Навчальна програма складалась з 5 модулів: збір вимог, дослідження, композиція, дизайн система, тестування продукту.

Ірина Шкаровська, Associate Director, автор ідеї створення лабораторії та її координатор з продакшн, розповідає, що основний акцент навчання був спрямований на опанування ключових навичок та методик, необхідних сучасним дизайнерам. Крім того, велика увага приділялась відпрацюванню soft skills. «Ми моделювали робочі зустрічі з командою, вчилися презентували себе і роботу, вести переговори, знаходити win-win та йти на компроміси, «емпатувати». Ці вміння не менш важливі для дизайнера, ніж технічні навички», - розповідає Ірина. І додає – «Нашу лабораторію можна описати трьома словами: згуртованість, працездатність, результативність».

«Ірина була моїм натхненником, - ділиться враженнями Руслана Лебедева, - незважаючи на те, що вона працює на високій посаді із дуже щільним робочим графіком, вона знаходила час на лекції, часто ділилася власним досвідом, відкрито та щиро спілкувалася із студентами».

Знаннями ділилися і інші колеги-практики. «Часом мені було важко втриматись і не почати виконувати роботу замість студентів, - згадує ментор та лектор Олена Бухонок, ExperienceDesigner, - Але викладачеві важливо не давати чіткі вказівки, а скеровувати учня, задавати напрями, дати можливість дійти висновків самостійно. Ми вкладаємо в людину багато часу та зусиль. Тому для нас важлива мотивація студентів. Наші слухачі були дуже різними: і за спеціальностями, і за життєвим досвідом, з великим розривом у віці. До нас їхали з інших міст та навіть країн. Але всі були надзвичайно вмотивовані. З такими людьми цікаво працювати», – розказує Олена.

«Різний рівень підготовки в групі – це завжди плюс. Особисто мене порадувала можливість вчитися та працювати в команді з сильними професіоналами, - розповідає випускниця курсів Ганна Оселедко, - І хоча я не наразі не співпрацюю з ЕРАМ, подальшу кар’єру планую пов’язати із дизайном».

Хто ж такі дизайнери? «Це люди з фантазією, відкриті, творчі, здатні побачити та проаналізувати задачу із різних, часом, неочікуваних точок зору», - коментує координатор лабораторії Марія Басюк.

До чого готуватися студентам наступних наборів UX-дизайнерів? Олександра Хан, випускниця лабораторії, радить брати до уваги те, що програма направлена не тільки на технічні моменти, а значною мірою на розуміння, як обрати правильний підхід, зробити правильний аналіз і логічний ряд, побудувати структуру і взаємозв’язки. «Не треба мовчати, - наголошує Олександра, - Ми весь час ставили питання, навіть на вихідних, чи пізно вночі, якщо треба було додаткове роз’яснення, зустріч – нам не відмовляли».

 У лабораторії немає вікових обмежень, адже «пошук себе» та «професії до душі» може тривати не одне десятиліття. Марія Кузьменко, випускниця та Associate Experience Designer, вирішила змінити професію в 35 років, маючи багаторічний досвід роботи медіа-аналітиком. «Успішно скласти вступні іспити мені допоміг високий рівень володіння англійською, бажання та вміння працювати з великими обсягами інформації, аналітичні здібності. Стала в пригоді моя попередня співпраця з ToastMasters, де я донедавна викладала ораторську майстерність. Мій нинішній проект – мережа ресторанів швидкого здорового харчування. Я ходила в ресторани, дивилася на процеси, спілкувалася з менеджментом, адже для дизайнерів важливо розуміти бізнес-цілі. Результатом став вебсайт, на якому можна замовити кастомізовану їжу».

Наступний набір до лабораторії заплановано на літо 2020 року. Отже, ще є час підготуватися до опанування найкреативнішої IT-професії.