article-spots
article-carousel-spots
programs
Технології

Тестувальник — той, хто завдає клопоту чи виявляє несправності? Міфи про професію QA інженера

5 вер 2022

Чи відомо вам, що компанії втрачають неймовірні суми грошей, якщо дефект не виявлено вчасно? Не всі розуміють, у чому насправді полягає магічна сила QA інженерів, а тому багато людей продовжують недооцінювати їх роль у проєкті. До того ж з якихось загадкових причин, професія оточена безліччю міфів та помилкових уявлень. Тетяна і Роман, QA інженери в EPAM, розвіяли деякі з них на нашому YouTube стрімі "Shaping Career as a QA Engineer".

Міф 1: Тестування — це нудно

Декому може здаватися вважати, що тестування сповнене рутинних процедур, проте ця робота пропонує широкий простір для творчості. Ви можете досліджувати, змінювати та міксувати платформи, техніки й підходи до тестування. І хоча ця професія передбачає аналіз і роботу за суворими вимогами, у тестувальника завжди є можливість застосовувати різні стилі у виявленні дефектів.

Міф 2: У QA складно зростати професійно

Мабуть, найбільш помилкове уявлення щодо тестування полягає в тому, що у цій царині неможливо зростати та досягати нових горизонтів. Деякі новачки також розглядають QA як тимчасову роботу, тож після цього етапу багато фахівців перекваліфіковуються у розробників. Як і у будь-якій ІТ професії, тестувальник може досягти керівної посади. Або змінити напрям розвитку і стати автотестувальником чи інженером з оптимізації продуктивності.

Міф 3: Тестувальник завжди винний

Тестувальник створює клопіт чи виявляє несправності? QA інженер залучений до кожного етапу процесу розробки, від написання вимог до випуску продукту. Людський фактор, звичайно, присутній, і тестувальник може пропустити якийсь дефект, але в цьому випадку головне — визнати помилку і не вагатися, коли потрібно попросити про допомогу, щоб виправити її якомога швидше. Винити у всьому виключно тестувальників не можна, адже вони є частиною команди, і коли щось іде не так, відповідальність за проблему поділяють усі учасники проєкту.

Міф 4: Автоматизоване тестування незабаром витіснить мануальне

Не секрет, що зараз багато чого автоматизовано, тож не дивно, що деякі аналітики стверджують, що ручному тестуванню залишилися лічені дні. Частину систем дійсно можна автоматизувати, але QA інженер допомагає знайти специфічні та виключні випадки, дивлячись на програму як користувач. Мануальний тестувальник повною мірою бачить шлях користувача і сценарій, який повторює усі його кроки. Крім того, майже всі автотестувальники користуються тест кейсами, створеними QA.

Міф 5: QA — це найлегший спосіб увійти в IT

З одного боку, стартувати в ІТ індустрії в якості QA легше, ніж розробником, адже не потрібно знати мов програмування. З іншого боку, мануальні тестувальники повинні мати базові технічні знання (наприклад, ті, що стосуються роботи з базами даних або обміну запитами через API), оскільки вони часто стикаються з різноманітними багами та помилками. Якщо ви відчуєте, що QA — це ваша пристрасть і ви готові докладати більше зусиль для навчання, цей шлях в ІТ буде набагато легшим

Зацікавились QA? Пропонуємо подивитись весь YouTube стрім, щоб отримати ще більше корисної інформації від наших експертів. А також слідкуйте за нашими майбутніми освітніми подіями.

7